Školní vzdělávací programy (ŠVP)
Po schválení kurikulární reformy v roce 2004 byla posílena autonomie jednotlivých škol a pedagogů. Školský zákon č. 561/2004 Sb. rozdělil odpovědnost za úroveň vzdělávání do 3 dokumentů: Národního programu vzdělávání (NVP), Rámcových vzdělávacích programů (RVP) pro jednotlivé typy škol a Školních vzdělávacích programů (ŠVP) jednotlivých škol. Všechny tyto dokumenty jsou povinně veřejně dostupné v informačních kanálech MŠMT,
resp. škol.
ŠVP definují profilaci školy a jejího absolventa, konkretizují vzdělávací obsah a metody jejich osvojování, reflektují postavení školy v regionálním a sociokulturním kontextu, stanoví způsob hodnocení žáků, ev. organizaci přijímacího řízení a státních zkoušek apod. Základní součástí ŠVP je učební plán (např. u RVP G jde o výčet a časové dotace vyučovaných předmětů dle ročníků a základní obsahové a realizační definice předmětů) a osnovy (podrobnější obsahové, časové a organizační vymezení předmětů vč. metodiky výuky, obsahu učiva a očekávaných výstupů).
Online obchod
Produkty a materiály vydávané Asociací pro filmovou a audiovizuální výchovu, z.s.
Podpořte nás
Zasazujeme se o rozvoj audiovizuální výchovy v České republice.
Certifikovaná metodika F/AV
Informace a podpora
Odebírejte NEWSLETTER
Výběr toho nejdůležitějšího jednou za měsíc.