Skip to main content

FAMU otevírá kurz Filmové a audiovizuální výchovy pro praktikující pedagogy a pedagožky

13. 11. 2024

Cílem vzdělávacího kurzu Filmová a audiovizuální výchova pro pedagogy*žky z praxe je motivovat učitele na základních a středních školách i gymnáziích k tomu, aby film smysluplně a funkčně používali ve škole při výuce jako vzdělávací pomůcku, metodu a jazyk komunikace. Kurz bude realizován ve formě CŽV v rámci Filmové a televizní fakulty AMU. Kurz je koncipován jako další součást portfolia vzdělávacích programů cílících na rozvoj oboru filmové a audiovizuální výchovy.

FORMA STUDIA A ZAKONČENÍ

Potřebné kompetence budou předávány formou přednášek a seminářů, především ale v přímém zážitku a formou aktivní spolupráce se skutečnými filmovými profesionály v prostředí FAMU. Výuku povede filmový pedagog s filmovým profesionálem (scenáristou, kameramanem, střihačem, dokumentaristou…).

Výuka bude rozdělena do 7 tematických bloků v trvání jednoho semestru od února do května. Probíhat bude vždy jednou za dva týdny od pátku do soboty formou přímé prezenční blokové výuky v rozsahu pátek 5 hodiny (14:00 až 19:00), sobota 7 hodin (10:00 až 17:00) na FAMU.

Účastníci kurz zakončují Kolokviem, na kterém prezentují své pedagogické portfolio, které vytvářeli v průběhu studia. Pro splnění podmínek úspěšného zakončení studia je zapotřebí absolvovat minimálně 70% výuky.

CÍLOVÁ SKUPINA

Maximální počet účastníků ve studijní skupině je 15. Minimální počet účastníků je 10. Kurz je vhodný zejména pro  učitele nejrůznějších studijních oborů na 1. i 2. stupni ZŠ, případně MŠ, učitele SŠ, ZUŠ, výchovné a vzdělávací pracovníky, poradce, preventisty, studentky a studenty pedagogiky.

VÝSLEDKY UČENÍ

Po absolvování semináře by účastníci měli být schopni vnímat a používat výrazové prostředky filmu jako funkční nástroj učení a komunikace. Získají zjednodušenou a základní metodu, jak ve školním prostředí film s dětmi vytvořit, a to od hledání námětu, tvorby scénáře, průběhu natáčení, po práci ve střižně. Seznámí se se základními principy a přesahy střihové skladby a významy reflexe výsledného filmového díla. Naučí se základní postupy práce jednotlivých filmových profesí (kameramana, zvukaře nebo střihače) s důrazem na jejich praktické propojení se školním prostředím. Seznámí se s možnostmi jednotlivých filmových druhů a žánrů a jejich specifickým didaktickým potenciálem. Účastníci si vytvoří představu o potřebách a podmínkách pro vytvoření funkčního pracovního prostředí pro audiovizuální tvorbu ve škole, jaké technické vybavení si pořídit, jaké programy jsou vhodné pro animaci nebo střih. V praktických cvičeních si vyzkouší, jak si správně rozdělit pracovní skupinu (třídu) a jak si vytvořit časový plán pro tvorbu filmu v souladu s věkem dětí nebo obsahem projektu.

HARMONOGRAM

  • 11. listopadu 2024: otevření přihlášek
  • 10. ledna 2025: uzavření přihlášek
  • 24. ledna 2025: zápis studujících
  • únor 2025 – květen 2025: semestrální výuka

Přihlásit se můžete zde

foto: Barbora Doleželová, Free Cinema

 


Podobné příspěvky


Online obchod

Produkty a materiály vydávané Asociací pro filmovou a audiovizuální výchovu, z.s.

Do obchodu

Podpořte nás

Zasazujeme se o rozvoj audiovizuální výchovy v České republice.

Zjistěte více

Certifikovaná metodika F/AV

Objevte oborové metody a techniky

Zjistěte více

Odebírejte NEWSLETTER

Výběr toho nejdůležitějšího jednou za měsíc.

Chci se přihlásit

Nadcházející události

Březen 2025
Květen 2025
Červen 2025
Nebyla nalezena žádná událost!